مجله زيبايي و سلامت آريا بيوتي
رازهاي سلامت و زيبايي

بسياري از خانم‌ها و حتي آقاياني كه موهايشان را رنگ مي‌كنند، از تغيير رنگ موها بعد از گذشت زمان ناراحت هستند و احساس مي‌كنند وقت و هزينه‌اي را كه به اين كار اختصاص داده‌اند، هدر رفته است. براي اينكه بتوانيد براي مدت زماني طولاني از رنگ موهايتان به همان شكل زيباي اوليه لذت ببريد، 10 قانون بسيار مهم وجود دارد كه در اين مقاله به آن‌ها پرداخته‎‌ايم.

بسياري از خانم‌ها و حتي آقاياني كه موهايشان را رنگ مي‌كنند، از تغيير رنگ موها بعد از گذشت زمان ناراحت هستند و احساس مي‌كنند وقت و هزينه‌اي را كه به اين كار اختصاص داده‌اند، هدر رفته است. براي اينكه بتوانيد براي مدت زماني طولاني از رنگ موهايتان به همان شكل زيباي اوليه لذت ببريد، 10 قانون بسيار مهم وجود دارد كه در اين مقاله به آن‌ها پرداخته‎‌ايم.

1. نكات قبل از رنگ كردن موها را رعايت كنيد

قبل از رنگ كردن موها به نكات زير دقت كنيد:

· معمولا توصيه مي‌شود چند روز قبل از روز رنگ كردن موها، از شستن‌شان خودداري كنيد و اجازه دهيد موهايتان كمي چرب شوند. اين كار كمك مي‌كند موقع رنگ كردن يا دكلره كردن آسيب كمتري به موها وارد شود. البته اين مسئله به صورت علمي ثابت نشده است؛ اما تجربه آرايشگران نشان داده كه روش خوبي است و مي‌توان از آن استفاده كرد.

· هميشه به موهايتان برسيد و آن‌ها را تقويت كنيد تا وقتي رنگ مي‌شوند، دچار خشكي بيش از حد نشوند. براي اين كار مي‌توانيد از چند وقت قبل از وقت آرايشگاه يا روزي كه براي رنگ كردن موها در منزل در نظر گرفته‌ايد، از روغن‌هاي تقويتي مثل روغن نارگيل استفاده و رطوبت لازم براي حفظ سلامت موها را فراهم كنيد.

2. مواد اوليه مرغوب بخريد

درست است كه ممكن است قيمت اكسيدان و رنگ موي با كيفيت كمي بيشتر از گزينه‌هاي معمولي باشد؛ اما ارزشش را دارد كه در ليست خريد شما قرار بگيرد. اگر قرار است چندين ساعت زير دست آرايشگر بنشينيد و وقت بگذاريد، بهتر است نتيجه اين كار مدت زيادي دوام داشته باشد و تغيير نكند. به همين دليل استفاده از اكسيدان باكيفيت از بهترين برندها براي رنگ مو و همچنين پودر دكلره و رنگ مو مرغوب اهميت زيادي دارد. معمولا كم ضررترين اين گزينه‌ها موادي هستند كه پايه گياهي دارند.

3. كار را به دست كاردان بسپاريد

استفاده از رنگ مو در خانه، در شرايطي نتيجه مثبت به دنبال دارد كه هميشه از يك رنگ مو استفاده كنيد و نخواهيد تغييري در ظاهرش ايجاد كنيد؛ اما اگر مي‌خواهيد رنگ موي‌تان را عوض كنيد؛ اولا براي به دست آوردن بهترين نتيجه و ثانيا براي اينكه با چند بار شسته شدن، دچار تغيير رنگ مو نشويد، اين كار را در خانه انجام ندهيد. در عوض از متخصصان رنگ‌كار كمك بگيريد كه به صورت تخصصي درباره بافت موها مطالعه كرده‌اند و اصول حرفه‌اي تركيب رنگ را مي‌دانند.

4. سشوار كشيدن را به اين تعداد محدود كنيد

درست است كه سشوار كشيدن ظاهري شيك و منظم به موهاي شما مي‌دهد؛ اما بايد بدانيد كه استفاده از وسايل حرارتي مثل سشوار، اتوي مو و ساير وسايل حالت دهنده مي‌تواند باعث آسيب ديدن رنگ موهاي شما شود و به مرور منجر به كم رنگ شدن و تغيير رنگ آن‌ها شود. به همين دليل سعي كنيد استفاده از اين وسايل را به هفته‌اي يك بار محدود كنيد و همان يك بار را هم علاوه بر اسپري‌هاي محافظتي از روش صحيح سشوار زدن كه در اين مطلب آورده شده است كمك بگيريد.. اين اسپري‌ها از موهاي شما در برابر گرماي شديد وسايل حرارتي مراقبت كرده و رطوبت لازم را برايشان فراهم مي‌كند. همين مسئله هم به حفظ بهتر رنگ مو كمك خواهد كرد.

5. موهايتان را زياد نشوييد

اولين كاري كه بعد از رنگ كردن موها بايد انجام دهيد اين است كه طي 24 تا 48 ساعت بعد از شستن‌شان خودداري كنيد. آرايشگران معتقدند اين كار به فيكس شدن رنگ مو كمك مي‌كند؛ اما قانون نشستن موها به همين جا ختم نمي‌شود. براي اينكه بتوانيد مدت طولاني‌تري رنگ موهايتان را به شكل اوليه نگه داريد، نبايد موهايتان را زياد بشوييد. زياد شستن موها منجر به كدر شدن و از دست رفتن رنگ مي‌شود؛ بنابراين اگر بدون اينكه موهايتان كثيف شده باشد، صرفا طبق عادت هر شب يا هر صبح دوش مي‌گيريد، ديگر اين كار را انجام ندهيد. اين كار علاوه بر اينكه به موها آسيب مي‌رساند، منجر به خشكي پوست هم خواهد شد.

6. موها را با آب داغ نشوييد

يك دوش آب گرم بعد از يك روز خسته كننده ايده بسيار خوبي به نظر مي‌رسد؛ البته تا قبل از اينكه موهايتان را رنگ كنيد. واقعيت اين است كه آب داغ هم مثل وسايل حرارتي تاثير خوبي روي رنگ موهاي شما نخواهد داشت و باعث مي‌شود رنگ مو سريع‌تر از بين برود. به همين دليل بهتر است موقع دوش گرفتن از آب ولرم استفاده كنيد.

7. حتما از شامپوي مخصوص استفاده كنيد

ممكن است به استفاده از يك نوع شامپو عادت داشته باشيد؛ اما زماني كه موهايتان را رنگ كرديد، روتين مراقبت از موهاي شما هم عوض خواهد شد و از اين به بعد بايد از شامپوهاي مرغوبي استفاده كنيد كه مخصوص رنگ مو هستند؛ اين شامپوها زنانه و مردانه ندارند و آن دسته از آقايان كه موهايشان را رنگ مي‌كنند هم بايد براي حفظ بهتر رنگ مو سراغ اين شامپوها بروند؛ در غير اين صورت بهتر است به خريد و استفاده از اسپري موقت رنگ مو بسنده كنيد؛ چون موي رنگ شده و حتي رنگ ابرو نياز به مراقبت خاص خودش را دارد.

8. ماسك مو و نرم كننده را فراموش نكنيد

موهاي رنگ و دكلره شده معمولا راحتتر خشك و شكننده مي‌شوند و رطوبت‌شان را از دست مي‌دهند. به همين دليل هم استفاده از نرم كننده و ماسك مو در حمام و استفاده از كرم مو يا ماسك مخصوص بعد از حمام توصيه مي‌شود. معمولا نرم كننده‌هاي مخصوص موهاي آسيب ديده از دكلره و رنگ بسيار قوي هستند. توصيه مي‌شود بعد از هر بار شستن موها از نرم كننده استفاده كنيد و هفته‌اي يك يا دو بار بسته به نياز موهايتان سراغ ماسك مو برويد. اگر موهايتان وز مي‌شوند مي‌توانيد بعد از حمام از كرم مو كمك بگيرد.

نكته مهم اين است كه دقت داشته باشيد نرم كننده، كرم مو و ماسك مو نبايد با ريشه موها تماس داشته باشند؛ البته بعضي‌ها اين كار را انجام مي‌دهند؛ اما معمولا به اين كار توصيه نمي‌شود.

9. در معرض آفتاب قرار نگيريد

قرار گرفتن در معرض نور خورشيد منجر به تغيير رنگ موهاي شما، از دست دادن رطوبت و در نتيجه خشكي و شكنندگي‌شان خواهد شد؛ به همين دليل لازم است كه از موهاي رنگ شده و حتي موهاي بدون رنگ در برابر نور خورشيد محافظت كنيد. اين كار را مي‌توانيد با استفاده از يك چتر، كلاه يا روسري انجام دهيد.

10. موها را نوك گيري كنيد

اگر بتوانيد هر از گاهي چندين سانتي متر از پايين موهايتان را كوتاه كنيد، مانع از ايجاد موخوره خواهيد شد و اگر هم موخوره‌اي ايجاد شده باشد، قبل از اينكه بالاتر برود، قيچي مي‌شود و ظاهري سلامت به موهايتان خواهد داد. درست است كه اين روش براي تثبيت رنگ مو كاركردي ندارد؛ ولي از آنجايي كه موهاي رنگ شده، خشك مي‌شوند و بيشتر مستعد موخوره هستند، اين روش به حفظ سلامت موهاي رنگ شده كمك زيادي خواهد كرد.

منبع: جام جم آنلاين 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع: مراقبت از مو
[ ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۴۸:۱۲ ] [ beautyexpert ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی